T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Ağrı İl Sağlık Müdürlüğü Dr. Yaşar Eryılmaz Doğubeyazıt Devlet Hastanesi

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Ağrı İl Sağlık Müdürlüğü Dr. Yaşar Eryılmaz Doğubayazıt İlçe Devlet Hastanesi

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Kurumsal Amaç Hedefler

Güncelleme Tarihi: 26/02/2021

KURUMSAL AMAÇ ve HEDEFLER 2021

YAY.TAR:07.02.2020

REV.NO:1

REV.TAR:02.02.2021

SAYFA:3

 

BÖLÜMLER

AMAÇ

HEDEF

KURUMSAL HİZMETLER

 

 

KURUMSAL YAPI

 

Sağlık Bakanlığı Verimlilik değerlendirmesinde başarı grubu B Kategorisini korumak

 

Sağlık Bakanlığı Sağlık Tesisi Verimlilik Değerlendirme Karnesi

 

KALİTE YÖNETİMİ

 

DÖF takiplerinin %90 oranında sonuçlandırmak

DÖF faaliyet tablosunun oluşturulması ve düzenli olarak takip edilmesi

Hizmet Kalite Standartları Kalite-performans puanlarını %90 in üstünde tutmak.

S.B.HKS değerlendirmesi veya Öz değerlendirmenin yapılması

 

ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ

Mavi kod ekibinin hastaya ulaşma süresinin 3 dak.ve altına çekmek

Eksiksiz doldurulan mavi kod olay formu oranını %100 olmasını sağlamak.

Eksiksiz doldurulan beyaz kod olay formu oranını %100 olmasını sağlamak

 

-SKS 6 ya göre belirlenen mavi koda ulaşma süresinin 3 dk. Ve altında tutulması

-Doldurulan renkli kod bildirim formlarının kontrolünü yapmak

EĞİTİM YÖNETİMİ

Personellerin eğitime katılım oranının belirlenen hedefin % 95 in üstünde olmasını sağlamak

Eğitim duyurularının etkin olarak yapılması, ilgili birimlerin eğitime katılımlarının sağlanması

SOSYAL SORUMLULUK

Hastane sağlığı teşfik edici ve geliştirici faaliyetler kapsamında en az 2 program uygulamak

 

Hastane sağlığı teşfik edici ve geliştirici faaliyet (özel gün ve haftalarda stand açılması, sosyal medyanın aktif olarak kullanılması

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RİSK YÖNETİMİ

 

Hastanenin her birimi için risk analiz planı oluşturulmak.

HAP masa başı ve uygulamalı tatbikatını yapmak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Risk analiz kontrollerini yapmak

 

HASTA VE ÇALIŞAN ODAKLI HİZMETLER

 

 

 

HASTA DENEYİMİ

 

Hasta memnuniyetini %98 ın üstünde tutmak.

Hasta memnuniyet anketlerini analiz etmek ve hastaneye başvuran tüm hastaların en iyi şekilde ayrılmalarını sağlamak .

 

SAĞLIKLI ÇALIŞMA

YAŞAMI

 

Çalışan memnuniyetini %80 nın üstünde tutmak

Çalışanların moral ve motivasyon motivasyonunu yüksek tutmak

Üst yönetimin çalışanlara gereken değeri vermesini sağlamak

 

 

Sağlık personeli taramalarını%90 üzerindetutmak

Çalışan sağlık taramalarının gerçekleşme oranı indikatörünün takibinin yapılması.

SAĞLIK HİZMETLERİ

 

İLAÇ YÖNETİMİ

 

İlaç hatalarının %1in altında tutmak.

Güvenlik raporlama sistemi

İlaç hatalarının gerçekleşme sayısının indikatörünün takip edilmesi

ENFEKSİYONLARIN ÖNLENMESİ

Hastane enfeksiyon oranını %2 nin altında tutmak.

 

E l hijyeni 5N Kuralına gore uygulanmasını ve el hijyeni eğitime katılım oranını %90 üzerinde tutmak

El hijyeni uyumu veri toplama formlarının takibinin yapılması

 

Kesici delici alet yaralanmalarını %2 ve altında tutmak

Kesici delici alet yaralanmaları veri toplama formlarının takibinin yapılması

RADYASYON GÜVENLİĞİ

Çalışan personellerin radyasyon korunmalarını en üstseviyedetutmak.

Radyasyon güvenliği kuralına uyulmasını sağlamak

 

ACİL SERVİS

Acil Servise Tekrar Başvuru Oranını% 5 nin altında tutmak

Başka Merkeze Sevk oranını %0,5 in altında tutmak

Acil Servis Hasta Memnuniyet oranını %97 in üstünde tutmak

Hastanemize başvuran hastaların başka bir merkeze / hastaneye ihtiyaç duymadan hastanemizde etkin sağlık hizmeti almasını sağlamak

 

AMELİYATHANE

Ameliyat Masası Kullanım Oranını %100 de tutmak

 

 

Ameliyat Masası Başına düşen günlük Ameliyat Masası oranı(A,B,C,D.E)>10

 

Cerrahi Güvenlik kontrol formunun % 96 oranında eksiksiz uygulanmasını sağlamak

 

Ameliyat masası kullanım oranı veri toplama formunun takibinin yapılması

Ameliyat masası kullanım oranı veri toplama formunun takibinin yapılması

Cerrahi güvenlik kontrol formu kullanım oranı veri toplama formunun takibinin yapılması

 

TESİS YÖNETİMİ

Teknik birime gelen iş taleplerinin aylık ortalama %95 ve üstünde oranda sonlandırması

 

 

Teknik Servis kayıtlarının takibinn yapılması

 

 

OTELCİLİK HİZMETLERİ

Hizmet Kalite Standartları Mutfak puanlarını %85 in üzerinde tutmak

S.B.HKS değerlendirmesi veya özdeğerlendirme ve düzenli aralıklarla denetim yapılması.

 

BİLGİ YÖNETİMİ

Teknik birimin hastane bilgi yönetim sistemi(hbys) arızalarına ortalama müdahale süresini 10 dk nın altında tutmak.

Teknik birimin hastane bilgi yönetim sistemi(hbys) arızalarına ortalama müdahale süresi veri toplama formunun takibinin yapılması